Algemene voorwaarden

Hieronder vind je onze algemene voorwaarden. Door gebruik te maken van onze website, producten en diensten, ga je akkoord met deze voorwaarden. Heb je vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Ondernemer: Charge24, de partij die producten en/of diensten op afstand aanbiedt.
  2. Consument: Jij, de klant die handelt voor privédoeleinden en niet als onderdeel van een bedrijf. Ben je geen consument, dan refereren we naar jou als klant.
  3. Overeenkomst op afstand: Een afspraak tussen ons en jou, waarbij alles digitaal of op afstand geregeld wordt.
  4. Techniek voor communicatie op afstand: Elk middel om een overeenkomst te sluiten zonder dat we fysiek samenkomen.
  5. Bedenktijd: De periode waarin je kunt beslissen om van de overeenkomst af te zien.
  6. Herroepingsrecht: Jouw recht om binnen de bedenktijd de overeenkomst te annuleren.
  7. Dag: Een kalenderdag.
  8. Duurtransactie: Een langdurige overeenkomst waarbij we producten of diensten regelmatig leveren.
  9. Duurzame gegevensdrager: Elk middel waarmee je informatie op een later moment kunt bekijken, zoals een e-mail of PDF.

 

Artikel 2 - Onze gegevens

Naam: Charge24
Adres: Kruisplein 616, 3012CC Rotterdam
Telefoon: 085-0063001
E-mail: info@charge24.nl
KvK-nummer: 94568766
BTW-nummer: NL005093861B46

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden gelden voor al onze aanbiedingen en overeenkomsten.
  2. Je krijgt deze voorwaarden te zien vóórdat je een overeenkomst met ons sluit. Op verzoek sturen we deze algemene voorwaarden kosteloos toe. Ook zijn deze algemene voorwaarden via onze website te raadplegen.
  3. Bij online aankopen zorgen wij dat jij deze voorwaarden eenvoudig kunt opslaan en later terug kan lezen.
  4. Zijn er specifieke voorwaarden voor bepaalde producten of diensten? Dan krijg je die ook vooraf. Bij conflicten gelden de voorwaarden die voor jou het meest gunstig zijn.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Als een aanbieding een einddatum of specifieke voorwaarden heeft, vermelden we dat duidelijk.
  2. Wij beschrijven onze producten en diensten zo volledig mogelijk, zodat je een goede keuze kunt maken. Eventuele afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave. Fouten in afbeeldingen kunnen ons niet binden, vandaar dat wij alles graag uitschrijven.
  3. In ons aanbod vind jij alle belangrijke informatie, zoals prijzen (inclusief btw), verzendkosten, betaalmethoden, geldigheidsduur van een aanbod en je herroepingsrecht.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst is rond zodra je ons aanbod accepteert of een bestelling via onze website hebt geplaatst.
  2. Bij online bestellingen ontvang je een bevestiging per e-mail.
  3. Wij zorgen voor een veilige online omgeving en nemen daarbij de passende, technische maatregelen die daarvoor nodig zijn, zeker bij betalingen.
  4. We kunnen bij twijfel jouw kredietwaardigheid controleren. Blijken er risico’s? Dan kunnen we je bestelling weigeren of aanvullende voorwaarden stellen.
  5. Bij levering ontvang je alle belangrijke informatie over ons, zoals onze adresgegevens, productinformatie, garanties, services en klachten.

Artikel 6 Conformiteit en garantie

  1. Wij staan ervoor in dat jij een product of dienst krijgt die voldoet aan de overeenkomst. Dat wil zeggen een net en correct werkend product. Bovenal ook een product dat voldoet aan de afgesproken specificaties.
  2. Op onze producten geldt een garantieperiode van twee jaar, te rekenen vanaf de datum dat jij het product bij ons hebt gekocht.
  3. Bij Alfen laadstations bieden wij twee type garanties aan. De zogeheten carry in en on site garantie. Carry in garantie houdt in dat op het moment dat je een beroep wil doen op kosteloos herstel jij (op onze aanwijzing) het product op eigen kosten afkoppelt en naar de fabrikant of een ander aangewezen reparateur verzendt en na herstel weer zelf op eigen kosten terugplaatst. Bij On site garantie sturen wij namens de fabrikant kosteloos een monteur bij jou op locatie om het probleem te verhelpen. On site garantie geldt alleen als wij dat expliciet bij een aanbod vermeld hebben staan. Hebben wij dat er niet bij staan, dan heb je carry in garantie.   
  4. Houd er rekening mee dat je garantie komt te vervallen, wanneer je zelf reparaties aan het product uitvoert dan wel hebt laten uitvoeren. Ook vervalt je garantie als je niet zorgvuldig met je product bent omgegaan. 

Artikel 7 Levering en uitvoering

  1. Wij zorgen voor een zorgvuldige verwerking van jouw bestelling en gaan nauwkeurig om met de levering van producten of het verlenen van diensten.
  2. Het afleveradres dat je bij ons hebt opgegeven, gebruiken we als afleveradres. Controleer dit goed.
  3. Wij leveren jouw bestelling zo snel mogelijk. Dat wil zeggen dat wij je product binnen een werkdag aan de verzenddiensten aanbieden. Is je product niet meer op voorraad, dan laten we je dat weten. Ook vertellen wij je hoe lang het zal duren wanneer je het product middels een nalevering kan verwachten. Nalevering is altijd binnen 30 dagen, tenzij we samen een andere termijn hebben afgesproken. Wil of kan je niet wachten, dan mag je de aankoop kosteloos annuleren. Je hebt geen recht op schadevergoeding vanwege een product dat niet op voorraad is of later wordt geleverd.
  4. Annuleer je de aankoop? Dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug binnen 8 dagen nadat wij jouw annulering hebben verwerkt.
  5. Kan een product niet geleverd worden? Dan bieden we je, als dat mogelijk is, een vergelijkbaar vervangend artikel aan. Jij kan dan vervolgens hiermee instemmen of dit aanbod afwijzen.
  6. Totdat je jouw bestelling hebt ontvangen, ligt het risico van verlies of schade bij ons. Zodra de bestelling bij jou wordt geleverd, gaat dit risico over op jou.

Artikel 8 – Herroepingsrecht

Bij producten:
    1. Je kunt een aankoop binnen 14 dagen na ontvangst annuleren zonder reden.
    2. Behandel het product voorzichtig en gebruik het alleen om te beoordelen of je het wilt houden. Je krijgt je volledige aankoopbedrag terug, zolang het product als nieuw door ons verkoopbaar is. Ga er daarom voorzichtig mee om.
    3. Bij een laadstation mag je een test uitvoeren zonder installatie. Heb je het laadstation geïnstalleerd? Dan vervalt het herroepingsrecht, omdat wij het laadstation dan niet meer als nieuw kunnen verkopen.
    4. Meld herroeping via info@charge24.nl en stuur het product in de originele verpakking terug. Retourkosten zijn voor jouw rekening.
    5. Wij betalen je aankoopbedrag terug zodra we het product hebben ontvangen, minus eventuele waardevermindering door schade.
    6. Maatwerkproducten zijn uitgesloten van herroeping.
Bij diensten:
  1. Voor diensten (zoals installaties) kun je binnen 14 dagen na de overeenkomst annuleren. Op het moment dat een installatie op zo een korte termijn wordt ingepland dat je binnen 24 uur vóór installatiedatum annuleert, dan kunnen wij je kosten in rekening brengen.
  2. Volg hiervoor de instructies die we je bij het aanbod hebben gegeven.

Artikel 9 – Klachten en geschillen

  1. Wij doen ons uiterste best om jou zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Helaas kán het voorkomen dat het anders loopt dan dat je hebt verwacht. In dat geval moet je ons via de e-mail laten weten wat er aan hand is, zodat wij snel een oplossing kunnen vinden.
  2. We reageren binnen 14 dagen. Hebben we meer tijd nodig? Dan laten we dat ook binnen 14 dagen weten.
  3. Komen wij er onverhoopt niet uit? Dan kan je je geschil voorleggen aan WebwinkelKeur of het Europese ODR-platform. Hieronder meer informatie hierover.
Geschillenbemiddeling via WebwinkelKeur

Als wij er onverhoopt niet uitkomen, dan kun je je klacht voorleggen aan de geschillencommissie van WebwinkelKeur. WebwinkelKeur biedt een onafhankelijke geschillenbemiddeling die een oplossing kan bieden voor je geschil. Meer informatie hierover kan je vinden op de website van WebwinkelKeur: https://www.webwinkelkeur.nl/klantenservice/geschillencommissie/.

Europese Online Geschillenbeslechting (ODR) Platform

In geval van een geschil kan je óók gebruik maken van het Europese platform voor online geschillenbeslechting (ODR-platform). Dit platform is te bereiken via de volgende link: https://ec.europa.eu/odr

Artikel 10 – Overige bepalingen

  1. Privacy: Wij gaan zorgvuldig om met jouw gegevens volgens ons privacybeleid. Wil je hier meer over weten raadpleeg dan ons privacybeleid.
  2. Rechten: Alle intellectuele eigendomsrechten blijven bij ons of onze leveranciers.

Artikel 11 – Toepasselijk recht

Op al onze overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Geschillen behandelen we volgens de Nederlandse wet.